Święta to tradycyjnie czas, większej sprzedaży online. Ten okres wywołuje pozytywne emocje i skłania do zakupu jedzenia, prezentów i innych produktów, które podkreślają atmosferę. Wykorzystaj czas świąt, by zyskać nowych klientów i zwiększyć dochody. Strona internetowa, czy aplikacja mobilna ze świątecznymi motywami są świetnym na to sposobem.
Czym są motywy świąteczne?
To wizualne i funkcjonalne zmiany w wyglądzie, dzięki którym strona internetowa, czy aplikacja mobilna lub webowa, nawiązują do nadchodzących świąt. Użytkownicy mogą poczuć atmosferę związaną z wyjątkowym czas, co zwiększa ich zaangażowanie, buduje pozytywne postrzeganie marki, a przede wszystkim zapewnia większą sprzedaż.
my-article-cta-7Przykłady popularnych motywów świątecznych:
- Boże Narodzenie: Motywy śniegu, choinek, światełek i mikołajów są w tym okresie niezwykle popularne. Strony internetowe dodają animacje spadającego śniegu, a aplikacje mobilne zmieniają ikonki na bardziej świąteczne.
- Nowy Rok: Motywy fajerwerków, odliczania i noworocznych postanowień dominują w tym czasie interfejsy aplikacji i stron www.
- Wielkanoc: Kolorowe pisanki, króliczki i wiosenne kwiaty to świetny sposób na podkreślenie radosnego charakteru.
- Halloween: Straszne motywy, takie jak dynie, duchy czy nietoperze, to elementy designu, które podkreślają nadchodzące święto.
Dlaczego motywy świąteczne są tak ważne w produktach cyfrowych?
Dopasowane do okazji strony i aplikacje mają wiele zalet:
- Tworzą więź z użytkownikami, którzy czują, że platforma jest „na czasie” i dostosowuje się do ich nastroju.
- Budują większe zaangażowanie, bo ciekawy design powoduje radość i zachęca do częstszego korzystania z aplikacji lub strony.
- Poprawiają wizerunek marki, ponieważ estetyczna strona internetowa, czy aplikacja kojarzone są z wysoką jakością sprzedawanych towarów i usług.
Jak projektować motywy świąteczne?
Wymaga to odpowiedniego, wcześniejszego planowania i kreatywności. Najlepiej zacząć co najmniej miesiąc przed takimi świętami i działać według tych wskazówek:
- Poznaj grupę docelową: Projekt musi odpowiadać gustom i oczekiwaniom użytkowników. A może Twoi odbiorcy to fani black metalu, do których niespecjalnie przemawia np. nastrój Bożego Narodzenia?
- Pamiętaj o użyteczności strony, czy aplikacji: Zmiany mają być widoczne, ale nie mogą przeszkadzać w korzystaniu z funkcjonalności. Zero denerwujących animacji, które nie chcą się wyłączyć, czy automatycznie włączanych dźwięków.
- Zadbaj o spójność z identyfikacją wizualną: Nawet w okresie świątecznym dopasowany do tego czasu design powinien wciąż odzwierciedlać charakter marki.
Szukasz firmy do realizacji projektu?
Zamów darmową wycenęJak będą wyglądać motywy świąteczne w przyszłości?
Nowe technologie, jak sztuczna inteligencja (AI) czy rzeczywistość rozszerzona (AR) to nowe możliwości. Motywy świąteczne może teraz tworzyć za nas ChatGPT, czy Gemini, włącznie z kodem, który trzeba dodać w źródle strony. Tworzyć motywy świąteczne mogą nie tylko graficy, ale też zwykli ludzie, którzy mają pomysł i potrafią opisać go w formie prompta dla generatywnej AI.
Dzięki temu motywy świąteczne będą w przyszłości jeszcze bardziej interaktywne oraz spersonalizowane, przez co użytkownicy będą jeszcze bardziej zaangażowani i chętni, by robić zakupy.
Kompozycje okazjonalne to sposób na budowanie pozytywnych więzi z użytkownikami i wyróżnienie się na tle konkurencji. Dobrze zaprojektowane zmiany wizualne i funkcjonalne mogą uczynić każdą stronę czy aplikację bardziej atrakcyjną i angażującą.
Chcesz mieć serwis internetowy lub aplikację gotową na święta? Zobacz, jak wygląda tworzenie stron internetowych i tworzenie aplikacji mobilnych w Matwebsite i zamów na konkretny okres produkt z dedykowanymi motywami, który potem możesz sam z łatwością aktualizować.